Verzekeren opnieuw uitgevonden!

Vergeet alles wat je weet over verzekeren!
Klikzeker is anders.

Veelgestelde vragen

De belangrijkste informatie over Klikzeker:

Ik woon in Duitsland. Kan ik dan toch een klikzeker verzekering afsluiten?

Ja, natuurlijk. Kijk hiervoor op onze Duitse website Schutzklick.de.

Ik woon in Oostenrijk. Kan ik dan toch een klikzeker verzekering afsluiten?

Ja, natuurlijk. Kijk hiervoor op onze Oostenrijkse website Schutzklick.at.



Ik heb een klacht waar kan ik deze melden?

Wij proberen altijd een zo goed mogelijke service te verlenen, onze website up-to-date te houden en diensten met de beste kwaliteit te leveren. Helaas kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen ons uiterste best doen om jouw klacht zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen te beantwoorden. U kunt ons bereiken via support@klikzeker.nl of telefonisch via 0800 400 400 8 (Ma.t/m Vr. 9:00 - 18:00 uur)

Ben je desondanks niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht?

Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

Welke apparaten kan ik verzekeren bij Klikzeker?

Met onze apparatuurverzekering voor mobiele elektronica kun je jouw smartphone, tablet, notebook en camera uitgebreid beschermen tegen de risico's van schade en diefstal.


Kan ik een smartphone welke onderdeel uitmaakt van een abonnement ook verzekeren en welke nieuwprijs moet ik bij het afsluiten voor het apparaat opgeven?

Natuurlijk is het ook mogelijk om een mobiele telefoon uit een abonnement te verzekeren. Als aankoopprijs geldt in dat geval echter niet de gesubsidieerde koopprijs van het apparaat (meestal € 1,00) maar de adviesprijs van het apparaat. Die kun je navragen in de winkel of bij je elektronicadealer. Vaak staat de exacte nieuwprijs van het  apparaat ook op de factuur vermeld.


Hoe oud mag het apparaat zijn om nog verzekerd te kunnen worden?

Je kan jouw apparaat nog tot 6 maanden na aankoop bij ons verzekeren.


Tegen welke risico’s beschermt de apparatuurverzekering?

Met de apparatuurverzekering kun je jouw apparaat verzekeren tegen het risico van schade als gevolg van vallen, breuk, vloeistoffen en te hoge spanning (niet-gelimiteerde opsomming). Verder kun je jouw apparaat optioneel verzekeren tegen eenvoudige diefstal, zoals bijvoorbeeld het ontvreemden uit een handtas of een jaszak.


Voor hoe lang kan ik mijn apparaat verzekeren?

De door jou afgesloten apparatuurverzekering loopt automatisch af na de door jou gekozen looptijd (1 of 2 jaar). Opzeggen door jouzelf is niet nodig. Voor afloop van je contract nemen wij via e-mail contact met je op en bieden wij je een verlenging aan voor de duur van 12 maanden. De maximale contractduur is 36 maanden.


Ik woon in Duitsland. Kan ik dan toch een Telefoonverzekering afsluiten?

Ja, natuurlijk. Op schutzklick.de vindt u een geschikte telefoonverzekering in Duitsland.


Geldt de verzekering ook als ik tijdelijk in het buitenland verblijf?

De verzekering heeft een wereldwijde dekking, zodat je bijvoorbeeld ook tijdens je vakantie goed verzekerd bent.


Mijn apparaat is beschadigd. Wat moet ik doen?

Schade kun je heel eenvoudig en altijd melden op onze website. Na het invullen van het elektronisch meldformulier ontvang je per via e-mail een voorbedrukte reparatieopdracht. Stuur de reparatieopdracht samen met het apparaat aan het aan Klikzeker gelieerde reparatiebedrijf. Onze reparatiepartner wordt tegelijkertijd geïnformeerd over de beschadiging van het apparaat en hij treft de noodzakelijke voorbereidingen voor de aanstaande reparatie. Je krijg jouw apparaat zo snel mogelijk gerepareerd terug.

Uiteraard kan je ook diefstal van jouw apparaat via onze website melden.


Hoe bereik ik Klikzeker?

Voor verdere vragen zijn wij uiteraard altijd beschikbaar. Je kan ons bereiken via de volgende contactmogelijkheden:
Per e-Mail:  support@klikzeker.nl
Per telefoon: 0800 400 400 8 (gratis, maandag – vrijdag van 09.00 – 18.00 uur)
Per post:  

simplesurance GmbH
Am Karlsbad 16
D-10785 Berlin

Duitsland


Hier ga je direct naar:  Telefoonverzekering

Hier ga je direct naar:  Tablet verzekering

Hier ga je direct naar:  Laptop verzekering

Hier ga je direct naar:  Camera verzekering

Hier ga je direct naar:  Elektronicaverzekering

Welke tweewielers kan ik bij Klikzeker verzekeren?

Met ons verzekeringsproduct voor tweewielers kun je “normale” fietsen en pedelecs verzekeren. Een pedelec heeft alleen trapondersteuning tot 25 km/h en valt dus niet onder de snor- en bromfietswetgeving.


Hoe oud mag mijn tweewieler maximaal zijn om hem nog te kunnen verzekeren?

Je kunt je fiets of pedelec bij Klikzeker verzekeren tot maximaal 3 maanden na aankoop.


Wat wordt precies gedekt door de fiets- / pedelecverzekering?

Met onze fiets- / pedelecverzekering ben je verzekerd tegen diefstal, inbraak, onderdelendiefstal en roof. Wordt je fiets vernield door vandalisme dan worden ook in dit geval de kosten voor de nodige reparaties gedekt door de Klikzeker fiets- / pedelecverzekering, zonder eigen risico!


Wat is de looptijd van de Klikzeker fiets- / pedelecverzekering?

Met onze fiets- / pedelecverzekering ben je een jaar lang verzekerd, de verzekering loopt hierna af en wordt niet automatisch verlengd. Kort voor afloop van de verzekering krijg je van ons wel een herinnering per e-mail en heb je de mogelijkheid de verzekering nogmaals met een jaar te verlengen. Maximaal kun je jouw tweewieler voor 36 maanden bij ons verzekeren.


Kan ik mijn fiets of pedelec ook verzekeren als ik in het buitenland woon?

Op dit moment is het afsluiten van een fiets- / pedelecverzekeriung alleen mogelijk voor personen die een woonadres in Nederland hebben via klikzeker.nl en voor personen die een woonadres in Duitsland hebben via schutzklick.de.


Geldt de verzekering ook als ik tijdelijk in het buitenland verblijf?

De verzekering biedt dekking in heel Europa, zodat je bijvoorbeeld ook tijdens je vakantie goed verzekerd bent.


Mijn tweewieler is beschadigd. Wat moet ik doen?

Schade kun je heel eenvoudig en altijd melden op onze website. Na het invullen van het elektronisch meldformulier sturen wij jouw schadeclaim direct door aan de verzekeraar en zij nemen contact met je op betreffende de verdere afwikkeling.


Hoe bereik ik Klikzeker?

Voor verdere vragen zijn wij uiteraard altijd beschikbaar. Je kan ons bereiken via de volgende contactmogelijkheden:
Per e-Mail:  support@klikzeker.nl
Per telefoon: 0800 400 400 8 (gratis, maandag – vrijdag van 09.00 – 18.00 uur)
Per post:  

simplesurance GmbH
Am Karlsbad 16
D-10785 Berlin

Duitsland


Hier ga je direct naar:  Fietsverzekering

Hier ga je direct naar:  Pedelec / E-Bike verzekering

Betaalmethodes:

Veilig kopen: