Mocht je nog vragen hebben?

We beantwoorden graag al jouw vragen.

     

    De belangrijkste informatie over simplesurance

    “Hoe kan ik mijn verzekering annuleren / beëindigen?”

    Als u uw afgesloten verzekering binnen de wettelijke intrekkingsperiode wilt herroepen, stuurt u een informele intrekking per email, post of fax naar onze klantenservice. Het contactadres hiervoor vindt u op de toegestuurde verzekeringsdocumenten.

    “Wanneer en hoe moet ik het eigen risico betalen? (Mobiele elektronica)”

    In geval van een schadeclaim wordt over het algemeen bij onze verzekering voor mobiele elektronica, een eigen risico in rekening gebracht. De hoogte van het te betalen bedrag is afhankelijk van de prijs van het verzekerde apparaat (het exacte bedrag is te vinden in de polisvoorwaarden). Het eigen risico kun je online betalen via Paypal, credit card of iDEAL, zodra het defecte apparaat gecontroleerd is. Zodra dit gedaan is krijg je van ons een e-mail met een link waarmee je kunt betalen, als de betaling is voldaan gaat onze reparatie partner direkt aan de slag met de reparatie van jouw apparaat.

    “Kan ik mijn toestel plaatselijk laten repareren? (Mobiele electronica)”

    Nee. Simplesurance heeft exclusieve overeenkomsten met meerdere hoogwaardige reparatiediensten, waardoor we snel en met hoge kwaliteit reparaties kunnen uitvoeren op alle soorten apparaten. In het geval van een schade moet het verzekerde apparaat altijd onderzocht worden door één van onze reparateurs. Voor onafhankelijke reparaties door externe reparatiediensten kunnen wij helaas geen vergoeding bieden.

    “Wat is de looptijd van het verzekering voor mobiele elektronica?”

    Bij het afsluiten van de verzekering kunt u een beginperiode van 12 of 24 maanden kiezen.

    Deze verlengen de verzekering niet automatisch. We nemen voor het einde van de termijn contact met u op met een verlengingsaanbieding per e-mail. Als u geen verlenging wilt, hoeft u niets te doen – uw verzekering verloopt gewoon. Als u niet zeker weet welke regels van toepassing is op uw verzekering, raadpleeg dan de algemene verzekeringsvoorwaarden, die wij u ook met uw verzekeringsbewijs hebben toegestuurd.”

    “Krijg ik een leentoestel gedurende de reparatie?”

    Dankzij ons lean reparatieproces zijn we in staat om reparaties binnen de kortst mogelijke tijd af te handelen. Daarom bieden we over het algemeen geen leenservice aan.

    “Binnen welk tijdsbestek moet ik een schade melden?”

    Een schade dient binnen 7 dagen gemeld te worden. Dit om mogelijke gevolgschade en daarmee verbonden hogere kosten te vermijden.

    “Tot welke leeftijd kan ik mijn apparaat nog verzekeren?”

    U kunt uw toestel tot 3 maanden na aankoop verzekeren. Houd er rekening mee dat als de verzekering meer dan 7 dagen vanaf de aankoopdatum op de originele aankoopbevestiging van het apparaat is afgesloten, een wachttijd van 6 weken van kracht is. Wij bieden geen schadevergoeding voor schades die in deze periode ontstaan.

    “Kan ik ook een gebruikt apparaat verzekeren?”

    Ja, u kunt ook een gebruikt apparaat verzekeren. Alles wat u nodig heeft om dit te doen is de originele aankoopbon en een bewijs van de aankoop. Dan, in geval van beschadiging, is zowel de leeftijd van het toestel als de eigenaar van de wijziging duidelijk. Let er wel op dat het apparaat vanaf eerste aankoopdatum (door de vorige eigenaar dus) niet ouder mag zijn van 3 maanden.

    “Ik kocht mijn apparaat erg goedkoop via een gsm-contract. Welke aankoopprijs moet ik verzekeren?”

    Voor gesubsidieerde apparatuur volgen we de aanbevolen verkoopprijs van de fabrikant (aanbevolen verkoopprijs) op het moment van aankoop.

    Onze Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur.

    Vanwege de huidige gezondheidsituatie vragen wij om uw begrip voor eventueel langere wachttijden.

    Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan et Kifid (https://www.kifid.nl/) aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
    Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.
    U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.