In Nieuws op 27 oktober 2016, Geen reacties

Aan onze klanten met een Samsung-toestel

Hartelijk dank voor je bericht waarin je informeert naar de status van de reparatie van je toestel. Helaas zit er vanuit Samsung grote vertraging in de levering van vervangende onderdelen, waardoor er vanzelfsprekend ook vertraging zit in de reparatie van je toestel. Zodra de onderdelen binnen zijn, wordt je toestel direct gerepareerd.
Onze excuses voor de vertraging in zaken, zodra wij meer weten, hoort u van ons.

Als je een Samsung-toestel hebt en gebruik maakt van onze verzekering, dan komt bovenstaande tekst je (helaas) vast bekend voor. Dat toestel dat je een week, twee weken, of in het naarste geval drie weken of langer naar één van onze reparatiecentra hebt gestuurd, is nog steeds niet gerepareerd retour. Dit terwijl wij je beloven dat een toestel, na het indienen van een schadeclaim, binnen anderhalve week terug is. Natuurlijk kan het iets langer duren, maar wij zijn ons er wel degelijk van bewust dat dit de spuigaten uitloopt.
Feit is alleen dat we ons wat betreft Samsung in een crisis bevinden. Vreselijk woord dat we liever niet gebruiken, maar het is de waarheid.

Samsung Headquarter © 2011-2016 SAMSUNG

Samsung Headquarter © 2011-2016 SAMSUNG

De situatie

Onze technisch deskundigen hebben sinds weken een berg toestellen om te repareren, maar het reparatieproces ligt stil. Waarom? Omdat de fabrikant, Samsung dus, niet in staat is om vervangende onderdelen te leveren. Waar vervangende onderdelen normaal gesproken binnen 48 uur worden geleverd, wordt deze levering momenteel volledig verstoord, omdat de rederij die de vervangende onderdelen levert failliet is verklaard. Het gevolg hiervan is één grote, logistieke nachtmerrie: de havenkosten die nodig zijn om de onderdelen aan land te krijgen kunnen niet worden voldaan, waardoor er 80 containers met 500.000 (!) vervangende onderdelen doelloos ronddrijven op zee.

Hoewel we als Klikzeker compleet machteloos staan, willen we je toch laten weten dat we jou als klant serieus nemen en willen we je bedanken voor je engelengeduld en vriendelijkheid.
Jij, die je smartphone al te lang moet missen en het gevoel hebt dat, als je met onze Klantenservice belt, van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Hoe bedoel je, de reparateur wacht nog op een vervangend onderdeel voor mijn toestel- die zijn toch op voorraad, het is een reparatiecentrum en ik ben verzekerd!? Normaal gezien: ja, absoluut, maar zo’n crisis als deze hebben wij ook nog niet meegemaakt en bovenal: we hebben dit niet in de hand. Alle van rederij Hanjin afhankelijke partijen (fabrikant, reparatiecentra, wij en bovenal: jij), hebben het nakijken en we kunnen niet anders dan afwachten totdat er een vracht aanmeert en de vervangende onderdelen weer beschikbaar zijn.

Wij moeten er ook niet aan denken dat we onze smartphone zo lang moeten missen en zo in het ongewisse blijven, dus zodra wij meer weten komen wij echt direct bij je terug. Ondertussen wordt er natuurlijk naar een oplossing gezocht. Als er iets bekend is, ontvang je meteen bericht.
Voor nu: bedankt voor het vertrouwen in Klikzeker en als je nog vragen hebt kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Hartelijke groet,
Je Klikzeker-Team