In Pers op 4 juni 2015, Geen reacties

Klikzeker biedt complete bescherming voor gereedschap (elektrisch)

  • garantieverlenging en verzekering voor gereedschap papierloos online afsluitbaar
  • Vaste looptijden en optionele diefstalverzekering
  • B2B-Cross-Selling oplossing gratis te implementeren in web shops

 

Berlijn, 04-06-2015. De Berlijnse online verzekeraar Klikzeker breidt haar portfolio uit en biedt vanaf vandaag verzekeringen en garantieverlengingen aan voor elektrisch gereedschap.

Op de website www.klikzeker.nl kunnen deze verzekeringen vanaf nu – direct en zeer simpel online – voor bouwmarktgereedschappen afgesloten worden. Het spectrum van de zogenaamde do-it-yourself (DIY) producten bestaat uit de categorieën huis-, tuin- en verwarmingsapparaten en gereedschappen. Voor het afsluiten van een verzekering hoeven klanten slechts een email-adres, aankoopprijs en het serienummer van het product aan te geven. De schadeverzekering voor DIY-producten is verkrijgbaar met een vaste looptijd van één tot drie jaar en kan optioneel ook nog aangevuld worden met een inbraakdekking. Bescherming tegen ongelukken, val- en stootschade, waterschade, bedieningsfouten, kortsluiting en brandschade is altijd inbegrepen.

De Klikzeker garantieverlenging geldt vanaf de 24e maand na aankoop en verlengt de wettelijke garantie met één tot drie jaar. Productie-, materiaal- of fabrieksfouten zijn hiermee extra lang verzekerd. Als herverzekeraar fungeert Condor Verzekeringen, dochter van de langdurige Klikzeker partner R+V.

“De uitbreiding met zogenaamde do-it-yourself producten is vanuit het zicht op onze groeistrategie een logische volgende stap. Klussen en doe-het-zelven behoren nog steeds tot de grootste hobby en vrije-tijd-bestedingen in Nederland. Daarnaast worden de gereedschappen steeds duurder en complexer. Veel klanten geven intussen duizenden euro’s uit aan gereedschap, zonder een mogelijkheid te hebben om deze te verzekeren. Dit veranderen we nu met een transparante en prijsbewuste complete verzekering.” verklaart Robin von Hein, CEO van simplesurance GmbH, de Fin-Tech onderneming achter Klikzeker.

Naast consumenten kunnen nu ook eigenaren van webwinkels profiteren van de nieuwe Klikzeker Gereedschapsverzekering. Zij kunnen de gebruiksvriendelijke cross-selling software van Klikzeker voor de automatische verkoop van verzekeringen eenvoudig en gratis in hun bestaande webwinkel systemen integreren. Met slechts een paar kliks kan de consument dan tijdens het bestelproces de gewenste verzekering afsluiten. “Onze ervaringen tonen dat online handelaren hun klanten zulke extra mogelijkheden aan moeten kunnen bieden, om door een completere service en een geoptimaliseerd aanbod de concurrentie te slim af te zijn. Onze cross-selling oplossing is hiervoor het geschikte middel.” Aldus Robin von Hein.

Met deze nieuwe producten verbreedt Klikzeker haar productportfolio tot dusverre bestaande uit mobiele elektronica, fietsen en e-bikes. Nog dit jaar zullen er verdere categorieën bijkomen.

Over simplesurance GmbH en Klikzeker

Als innovatieve marktleider ontwikkelt en verspreidt het berlijnse simplesurance GmbH e-commerce-cross-selling oplossingen voor de raakvlakken tussen het traditionele verzekeringswezen, de moderne online wereld en fysieke winkels. Daarnaast bieden de websites www.schutzklick.de, www.schutzklick.at, www.klikzeker.nl, www.klikochron.pl en cliccasicuro.it de mogelijkheid om een directe productverzekering af te sluiten – in weinig stappen en compleet papierloos.

Meer dan 600 partners waarderen de innovatieve kracht en flexibiliteit van de onderneming met haar unieke cross-selling oplossingen. De in 2012 opgerichte simplesurance GmbH heeft ondertussen rond de 50 medewerkers uit 10 verschillende landen op het hoofdkantoor in Berlijn. Meer informatie onder www.klikzeker.nl